על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

המיקום המנצח של בית הספר מח"ט עמל טבריה  אל מול השלווה של הכנרת  והרי הגולן הוא אחד המאפיינים שהופכים את ביה"ס  למקום בו תלמידים מוצאים את מקומם לאחר שלמדו בעבר  במספר מסגרות ולא מצאו את המקום בו ירגישו קבלה הכלה  ויחוו הצלחה ושייכות.

בית החינוך שלנו  מעניק לתלמידים  הזדמנות שנייה להשלים את לימודיהם התיכוניים לרכוש מקצוע מבוקש כמו פיקוד ובקרה, עיצוב שיער ואיפור ואומנוות האפיה, וגם להשלים במידת האפשר תעודת בגרות מלאה.

אנו מקבלים לביה"ס  תלמידים העולים לכיתה ט' או  י' או יא' וכל שנה מתקבלים גם תלמידים מעטים  שסיימו יא' ונכונים להתנסות בשנת לימוד  אחרונה משמעותית עם צפי לבגרויות במידת האפשר. הלמידה נעשית בקבוצות קטנות וכל מורה מלמד במשך כמה שעות בשבוע תלמידים בהוראה פרטנית ומותאמת.

אינטימיות וגישה אישית היא מאפיין חשוב בבית החינוך שלנו,  מכיוון שבכל כיתה לומדים כחמישה עשר תלמידים.  זאת הסיבה שהמסגרת היא מאוד משפחתית, יש התייחסות פרטנית לכל תלמיד ותלמידה  ונוצר קשר מאוד מיוחד בין הצוות לתלמידים וגם בין התלמידים עצמם כקבוצה מלוכדת ומגובשת. 

האוירה החינוכית בביה"ס ייחודית בעצם העובדה שתכנית הלימודים "נתפרת" לצרכים הייחודיים של כל תלמיד בתכנית אישית ונבדלת מבתי ספר אחרים המתאימים את התלמיד לתכנית הלימודים. בית הספר אינו רואה עצמו כ"בית חרושת לציונים". להיפך.

קיימת בביה"ס גישה הוליסטית הרואה את התלמיד בשלמותו: את כוחותיו, את צרכיו, ואת סביבת חייו. ההוראה/למידה לקראת הישגים הם רק פן אחד במכלול המענה הניתן לכל תלמיד.

האקלים בביה"ס הוא תומך , מאפשר, מכיל  ויוצר אצל התלמידים מעורבות חברתית, אחריות אישית ונתינה לקהילה.. ביה"ס משקיע מאמצים רבים בהקניית הרגלי למידה בסיסיים, ובהקניית חוקים וכללים חברתיים וחינוכיים.

מאפיין נוסף וחשוב הוא נושא הטיולים והטבע. במהלך לימודיהם  התלמידים מטיילים התלמידים רבות בסביבה הקרובה וברחבי הארץ. בביה"ס מועסקת מדריכת של"ח ורכזת טיולים המוציאה תלמידים לטיולים כמעט בכל שבוע, ופעם בשנה יוצא כל ביה"ס לטיול שנתי. 

 

ככלל הליווי האישי בביה"ס מתמקד ב-4 מעגלים:

מעגל אישי -טיפולי שמטרתו להעצים את תחושת המסוגלות

מעגל משפחתי – קשר הדוק עם המשפחות 

מעגל חברתי – אחריות חברתית באה לידי ביטוי בהרבה מישורים. התלמידים נמצאים במסגרת תכנית מחויבות אישית והתנדבות בקהילה

מעגל לימודי – הלימודים ביפתח הם לימודים לקראת בגרות עיונית ומקצועית והלמידה נעשית בקבוצות קטנות.

 

 

 צביקה , מוסיקה

 

דבר המנהלת – הדסה קובי

             הורים תלמידים וידידי  בית ספרנו  היקרים,

בית הספר מח"ט עמל1 טבריה מתייחד בכך שהוא רואה בתלמיד ובדו שיח  החינוכי התמידי עימו, את מרכז העשייה החינוכית והפדגוגית של בית הספר.

בית הספר שלנו שם לעצמו כמטרה להביא את בוגריו לקראת  תעודת בגרות מלאה. זאת בד בבד עם הכשרת  הבוגרים להשתלבות בשירות משמעותי בצה"ל, בחברה, ובעולם הטכנולוגי העתידי. תלמידינו מכוונים לרכישת מקצוע  בעל ערך ונדרש כגון: אומנות האפייה, עיצוב שיער ואיפור, ועיצוב אופנה. מקצועות אלו, עתידים לספק לבוגרינו מקור ומקום פרנסה מכובד ואיכותי ולצידם גם הנאה, עניין וסיפוק אישי רב עקב מימושם של יכולות אישיות שלא היו מודעים להם  במהלך כל שנות לימודיהם במערכת החינוך.

אנו מאמינים בדיאלוג קבוע  עם תלמידינו והוריהם. אנו דוגלים בשיתוף פעולה, מעורבות ואכפתיות ובאמצעותם  בונים בבית הספר חברת תלמידים מעורבת ותורמת לקהילה, הלומדת באווירה נעימה ומשפחתית. הלמידה מתבצעת  בסביבה חינוכית חדשנית ויוקרתית, כיתות קטנות וצוות מורים מן המעלה הראשונה: מכיל, מקצועי, אכפתי ומסור. תלמידינו זוכים ליחס אישי תומך ומעודד, ולהתקדמות אישית מירבית.

אני מבקשת בהזדמנות זאת להודות מקרב לב, לרשת עמל, משרד החינוך ואגף שחר ולעירית טבריה  על האמונה, התמיכה, והפרגון בעשייה החינוכית .

הדסה קובי 

מנהלת בית הספר

 

 

 

 

 

  • ביה"ס ישאף לפיתוח אדם אוטונומי, שלם וערכי המודע לרצונותיו ולכישוריו, מכיר את זהותו ומסוגל לעצב לעצמו השקפת עולם ערכית וביקורתית.
  • ביה"ס יעודד את תלמידיו למצות את יכולתם הלימודית ויפתח את היכולת האישית של כל תלמיד, כדי להגיע להישגים גבוהים ככל האפשר ולמצות את כישוריו ויכולותיו במלואם.
  • ביה"ס יפתח מעורבות חברתית פעילה ויוזמת קרב תלמידיו.
  • ביה"ס יראה את עצמו כחלק בלתי נפרד מהקהילה וישאף לשיתוף פעולה עמה.
  • ביה"ס יכין את תלמידיו לעולם  המתקדם והמשתנה ע"י טיפוח המיומנות הנדרשות במאה ה 21.
  • למידה שיתופית, טיפוח הסקרנות, היצירתיות, עבודת הצוות  ושיפור מיומנות בסביבת למידה מתוקשבת.

נוכחות והתנהלות התלמידים המהלך השיעור:

  1. נוכחות התלמידים בכל השיעורים הנה חובה !
  2. ימי פעילות חינוכית – חברתית בבית הספר ומחוץ לו הנם חובה ! היעדרות בלתי מוצדקת מכל  פעילות במסגרת ביה"ס תיחשב  כהפרת משמעת ותטופל בכל חומרת הדין.
  3. בהישמע הצלצול ייכנסו התלמידים בצורה מסודרת לכיתות וימתינו למורה ליד השולחנות, כאשר החומר הלימודי : ספרים המחברות וכלי הכתיבה מונחים על השולחן.
  4. במקרה של שיעור כפול יכין התלמיד את החומר גם לשיעור הבא.
  5. כניסה לכיתה לאחר שהשיעור החל תותר לאחר שהתלמיד יירשם על איחור .
  6. התלמידים יקדמו את המורה בקימה ויישבו במקומותיהם באישורו.
  7. חל איסור מוחלט להשתמש במכשירי טלפון ניידים או במכשירים אלקטרוניים אחרים במהלך השיעור. בתחילת השיעור יש לכבות את המכשיר ולאחסנו בתיק. מכשיר שייתפס על השולחן – יוחרם ויוחזר לידי הורי התלמיד בלבד.
  8. חל איסור מוחלט לאכול ו/או לשתות במהלך השיעור למעט שתית מים.
  9. תורני הכיתה ידאגו בשעת ההפסקה לניקיון הכיתה ולאוורורה ולניקיון הלוח. כל תלמיד אחראי לניקיון סביבתו.
  10. התלמידים יישבו בכיתה בהופעה תקינה (חולצה מכופתרת בתוך המכנסיים).
  11. בימים חמים או לאחר שיעור ספורט, ניתן יהיה לשבת  בכתה בחולצת טריקו לבנה ללא החולצה הצבאית.
  12. אם מורה מתעכב או נעדר מהשיעור, נציג הכיתה ידווח  על כך מידית לסגן  המנהל האחראי על המערכת.

נוהלי משמעת

  1. תלמיד, שיורחק משיעור בשל הפרעה למהלך התקין  של השיעור,יוצא מהכיתה, יירשם במשרד השוחרות, ויחזור מיד לשיעור .
  2. המשך הטיפול ייעשה  ע"י מחנך הכיתה או על ידי המק"ס /ראש הצוות או ע"י סגן המנהל האחראי בהתאם לחומרת ההפרעה ולאופייה.
  3. תלמיד שיצבור שלוש הפרעות-יישלח מכתב התרעה להוריו, המכתב יוחזר ע" תלמיד, כשהוא חתום ויתויק בתיקו האישי.
  4. לאחר חמש הפרעות יוזמנו ההורים לשיחת בירור בביה"ס.
  5. בחלוף 30 יום ללא הרשמות, תמחקנה ההרשמות הקודמות, וספירת הרישום תתחיל מחדש.
  6. במקרה של הפרעות חוזרות ונשנות או מקרים של התנהגות חריגה כגון : אלימות פיזית, חוצפה בוטה, עישון, פגיעה באמינות וכו' יטופל התלמיד ע"י  הנהלת ביה"ס.

המגמות שלנו

כאן יהיה אפשר לפרט על המגמות, להסביר מה בית הספר נותן ומה ההתמחות שלו.
כדאי לכתוב כמה שורות אבל לא יותר מדי כדי שאנשים לא יעזבו באמצע.

רוצים ללמוד על כל המגמות שלנו? מוזמנים לקרוא בדף המגמות.

מבנה ארגוני

הנהלה

  • אילנה לוסטיג

    מנהלת בית ספר עמק חרוד
  • אינה שוורץ

    סגנית מנהלת/מנהלת חטיבת ז'-ח'
  • קרן ארנון

    סגנית מנהלת/מנהלת חטיבת ט'-י'

רכזי שנתונים

  • צפרא שהם

    רכזת שנתון ז'
  • סוזי בבלי

    רכזת שנתון ח'
  • ענת מויאל

    רכזת שנתון ט'
  • שושי אלוני

    רכזת שנתון י'

עובדי מינהלה

  • לאה חנלס

    אחראית בחינות
  • אלון גרזון

    מנהל מחשוב
  • אסנת הרצוג

    ספריה לימודית
  • רחמים תעסה

    חצרן ביה"ס
  • יוסי פוגל

    חצרן ביה"ס